پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
طرح تحول فناوری و آموزش

در نخستین جلسه شورای مهارت استان رقم خورد:

طرح تحول فناوری و آموزش

- 1402/05/21

نخستین جلسه شورای مهارت استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و استاندار خراسان رضوی در محل سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان،  به مناسبت هفته ملی آموزش فنی و حرفه‌ای نخستین جلسه شورای مهارت استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و استاندار خراسان رضوی در محل سالن شهید سلیمانی برگزار شد. 

یعقوبعلی نظری با توجه به نگاه تحولی در مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور گفت: مرا‌کز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌باید در شهرک‌های صنعتی مستقر شود و مهارت آموزی حین کار صورت پذیرد تا بهره‌وری افزایش پیداکند.  

وی مهارت آموزی حین انجام کار را در تضاد با انجام وظیفه اصلی ندانست و افزود: مهارت حین تحصیل، سربازی، زندان، کار و غیره  باعث افزایش بهره‌وری خواهد شد. 

استاندار خراسان رضوی رسیدگی به طرح‌ها و پروژه‌های تحولی را مهم دانست و با اشاره به لزوم مهارت آموزی تاکید کرد: چالش‌های مهم این حوزه باید مرتفع گردد و روز به روز علمی‌تر و دقیق‌تر مسائل بررسی شود. 

در ابتدای این نشست مسعود میرزائی شهرابی در سخنانی گفت: مهارت و مهارت آموزی یکی از اصلی‌ترین الزامات و نیازهای توسعه فناوری می‌باشد، شرکت‌های پیش‌رو در عرصه فناوری، در کنار بهره بردن از دانش فنی روز، عامل اصلی پیشرفتشان، نیروی ماهر و توانمند بوده است. 

وی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را در حال حاضر، نبود نیروی ماهر دانست و افزود: سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروی ماهر بسیار با اهمیت است و به امید خدا ساز و کاری را طراحی خواهیم کرد که نیاز شرکت‌ها احصا شده و در تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای نیروی کار در بازه‌های زمانی شش ماهه تربیت و به شرکت‌ها تزریق شوند.  

میرزائی در ادامه پیشنهاداتی ارائه داد و تشریح کرد: برنامه‌ فرهنگی متمرکزی جهت تغییر رویکرد از مسیر ادامه تحصیل در سطوح بالا به سمت فراگیری مهارت‌های کاربردی و مورد نیاز، تمرکز ویژه بر تأمین نیاز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به نیروی ماهر، توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌ها، آشنا کردن فراگیران فنی و حرفه‌ای با نحوه فعالیت در عرصه فناوری که در این زمینه پارک علم و فناوری خراسان آماده همکاری است.  

وی ادامه داد: توسعه ساختارهای مشارکتی بین فنی و حرفه‌ای با پارک علم و فناوری خراسان جهت حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، شبکه‌سازی نیروهای ماهر در عرصه‌های مختلف جهت به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و فعالیت‌های بین رشته‌ای از جمله مهمترین پیشنهادات در مسیر فناوری و آموزش می‌باشد. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به همکاری این مجموعه با سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: اولین تجربه پارک علم و فناوری خراسان در زمینه جذب فضاهای اداری استان برای شرکت‌ها یا واحدهای فناور و دانش‌بنیان این سازمان در ساختمان تیراژ واقع در میدان جمهوری اسلامی به متراژ 1500 متر در چهار طبقه صورت پذیرفت و با هزینه تأمین شده توسط پارک علم و فناوری خراسان با مبلغ 500 میلیون تومان بازسازی شد و هم‌اکنون حدود 15 شرکت فناور یا دانش‌بنیان در آنجا مستقر و حدود 150 نفر در آن مشغول فعالیت هستند. 

وی تاکید کرد هم‌اکنون آماده استفاده و بهره‌برداری از فضاهای جدید سازمان فنی و حرفه‌ای استان جهت استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور و ایجاد فرهنگ نوآوری و گسترش اکوسیستم دانش‌بنیان در استان خراسان رضوی بوده و تصریح کرد: فضایی در بلوار شهید فلاحی به متراژ حدود 2000 متر سوله و دو طبقه اداری به متراژ 500 متر موجود می‌باشد که پارک علم و فناوری خراسان متقاضی دریافت، تجهیز و استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور در فضای مذکور می‌باشد و پیش‌بینی ایجاد حدود 350 اشتغال مستقیم و حدود 600 اشتغال غیرمستقیم در فضای اشاره شده می‌کنیم.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.